:: i WaLk yOu FoLLoW, ok? ::

:: PeJaM cELiK, pEjAm CeLiK ;;

:: i post it, you click it, yeah!!! ::

Monday, May 5, 2008

.: H A T I :.

Hmm.. sejak dua menjak ni.. ati macam kurang senang je.. tiada ape yg spesifik.. tapi sesekali merenung diri, ape yang telah berlaku, ape yg sedang dilalui dan ape yg bakal berlaku..rasanye tak terucap dan tak terluah melalui kata2..kadang2 hati dan minda terasa kosong. walaupun berada bersama teman2, bergelak ketawa, bergurau senda.. semua itu rencah kehidupan di dunia..

bibir mampu mengukir senyuman semanis gula, bersama2 turut ketawa, namun tak semua org sedar ape yg kite rasa, itu semua lumrah. tidak ku minta hati gundah gulana, airmata mnjadi teman setia, sayu dan sepi membalut tubuh bagai selimut. namun pasti ianya hanya sementara.

aku dan beban kerja di sini seumpama ombak dan pntai. badainya cukup kuat. kerap kali aku hanyut. tapi syukur ade teman yg setia menyelamatkanku.
kerapkali ati bertanya.. ati ini milik siapa? Dia, dia atau dia,,kekadang ku terlihat ade jawapan di depan mata. ada suara berbisik di cuping telinga dan ade jemari mencuit pintu hati. tapi hampa.. yang ku lihat kabur, yang ku dengar tidak jelas dan yang mencuit pintu hati sekadar datang menyinggah..

apekah sebenarnya yang bermain dibenak fikiranku? mata merenung jauh, tanpa sedar bibir tersenyum, tapi mata tiba2 berkaca, ada airmata jernih membasahi pipi. adakah semua itu tanda syukur dengan ape yg telah dikurnia padaku? Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk mengharungi semua ini.. kembalikan senyuman di hati ku. agar mampu aku tempuhi semua cubaan dan rintangan dengan tenang. mungkin terlau besar pemintaan ku terhadapMu. namun bantulah diriku dan berikan aku sedikit ruang di hatinya. walau bukan menjadi suri hati, cukupla sekadar teman penyuluh perjalanan ku..

Terima kasih Ya Allah, kerana Mu aku mampu bernafas, menikmati segala2nya.
Amin...

~sweetlittlesunshine~

0 comments: