:: i WaLk yOu FoLLoW, ok? ::

:: PeJaM cELiK, pEjAm CeLiK ;;

:: i post it, you click it, yeah!!! ::

Monday, November 5, 2007

cinta saya dan dia

Ia datang tanpa di duga, tidak ku meminta, tapi pabila pintu hati di ketuk, ia tercuit..
SrSo atau MiA pernah berkata,
"ku harapkan panas hingga ke petang, tapi rupanya hujan di tengah hari"


~cinta saya dan dia~

saya kate:

"ee.. asal aku xsecantik orang lain (sambil2 belek muka kat depan cermin) =( "
dia kate:
"awk cantik sangat.. xde orang secantik awak.. cayalah.."
saya kate:
"hensemnye dia.. tapi mesti dia xsuke aku kan.. sape la aku ni if nak banding dgn pompuan lain"
dia kate:
"rupe bukan ukuran, if hati dah suke,, sume tu tolak tepi.."
saye kate:
"btul jugakkan.. knapa nak pk sgt hal tu..manusia kan ade lebih dan kurang.. (hati berbunga riang.. =) "
dia kate:
"awak , suka awak lebih dari kawan,, sayang awak lebih dari seorang kakak,, cinta awak sebagai seorang wanita"
saya kate:
" ape lagi yang boleh saya kate.. terima kasih kerana terima saya seadanya (terasa seperti seluruh isi alam milik diriku)"
dia kate:
"knapa awak amik english test? awk nak pg belaja luar negara ye? knapa awak tak cakap awal2?"
saya kate:
" knape pelu ade beza sebelum dan selepas saya bagitau hal ni... bukan ke kate cinta itu tulus dan ikhlas?"
dia kate:
" maafkan saya.. memang tiada bezanya.. kata saya yang dulu takkan berubah, kerana semua itu datang dari lubuk hati saya.."
saya kate:
" awak.. saya happy sangat .. semua dah selesai.. inila impian dan cita2 saya selama ni .."
dia kate:
" bagusla... (terukir senyuman berbau paksaan di bibir)"
saya kate:
"nanti saya duk jauh.. awk jangan lupakan saya tau..."
dia kate:
" mungkin awak yang akan lupakan saya.. sape la saya if nak bandingkan dengan awak..awk org pandai.."
saya kate:
"janganla kate macam tu..saya bukan org mcm tula.."
dia kate:
" sorry again ..awak..jaga diri baik2 tau.. saya sayang awak"
saya kate:
" saya pun sama =) awak caya saya kan?"
dia kate:
" saya pecaya awak. selama kite kenal pun, awk tak penah rendahkan diri saya.."
saya kate:
"awk, jangan ungkit hal ijazah lagi tau? saya mungkin lebih dari segi tu, tapi banyak bende saya tak reti buat. saya pilih awak bukan sebab tu"
dia kate:
" saya janji tak ungkit lagi hal tu..sayang tunggu awak balik.2thn je kan?"
saya kate:
T " xpelu la janji ape2..if dah takdir awk milik saya, tak kemana..tapi if awk jumpe yang lain, ape lagi saya boleh buat.."
dia kate:
" saya cume nak awak.. takde yang lain"
saya kate:
"saya cume mintak awk jujur.. jgn selindung ape2. yang penting, jauh dekat, kite sama2 gembira =)"
dia kate:
"tak sangka akan berjauhan lama2"
s
aya kate:
" jangan risau..internet kan ade..yang jauh pun rasa dekat"
dia kate:
"awk jaga diri ye..if awk sakit ke saya bukan boleh berenang smpai ke sana"
saya kate:
"jgn risaula.. saya bukan budak kecik :D"
dia kate:
" awk, saya boleh jadi gile nak fikirkan ayat romantik untuk awak,,tapi tak berbaloikan,, jadi saya pilih untuk jadi gile mencintai awk..selamat jalan awak "
saya kate:
" =) xde selamat tinggal untuk awk.. sbb saya pasti akan balik.."

apakah kesudahan cinta saya dan dia.. ia mungkin suatu mimpi bagi sesetengah orang, bahan gelak jenaka, cinta monyet dua insan bercinta..
ia mungkin juga suatu cerita pengisi masa lapang di kala kebosanan..
semua itu bukan sesuatu yang mudah untuk diungkapkan, diterangkan, di panjang lebarkan untuk memuaskan hati sesiapa..

usaha diteruskan.. restu dipohonkan..
doa dipanjatkan..
semoga Dia permudahkan kisah cinta saya dan dia..

~sweetlittlesunshine~


9 comments:

dLyn aZmi said...

kisah hidup boleh diibaratkan seperti sebuah filem yang ditonton. ade cerite yg kite suke, ade yg tidak. jika sesebuah cerita itu tidak seperti yg kite harapkan, tidak perlulah kite membenci pengarah dan seluruh pelakonnya. tidak perlu diingat lagi cerite tersebut. filem juga penuh dengan plot yg tidak disangka. jd tunggu sehingga ke pengakhiran cerite kemudian barulah membuat kesimpulan ;) cewah.. mcm bagus jek hehehe

Anonymous said...

bole buat buku...kisah 'ak dan dia'...
saye jadik watak sampingan~
ngah2~

Anonymous said...

wah3..saya baru bace nih..isk isk..bagaimana kesudahannye? sy doakan yang terbaik utk k'yana..sbb sy thu k'yana syg btol kt dia tu..kate pon salu lepak sama kan..kisah cinta org dewasa ni, len drpd budak2 pnya..hehe..matang sket..so, ape2 pon, be happy k'yana.. always pray for the best.. :)

Anonymous said...

sweet.hehe.

Anonymous said...

kita hanya merancang,tuhan yang tentukan..things just happen..so,just go with da flow =')

Anonymous said...

sc-h-w-e-e-e-t~~~
lalalala~~ lg2... terasa cam baca novel lak..
hahahahha

Anonymous said...

salam...dude...as i laid 4 d whole day on dis mattress with punched hand...i go through d 'manual' has been revealed to our prophet...u noe wat i got...?

7:55

25:74

check dat out...hope they might inspire u in a way...

yeah..do agree wif boss...

we planned as HE planned... and HE is the most definite powerlful creator

yana hashim said...

thank you for all your comments!!

Anonymous said...

cinta saya dan dia...i'm waiting for my dia tu..hi2