:: i WaLk yOu FoLLoW, ok? ::

:: PeJaM cELiK, pEjAm CeLiK ;;

:: i post it, you click it, yeah!!! ::

Wednesday, November 21, 2007

~persis hati si pungguk~

di saat aku meminta
ia enggan memberi
namun ia datang meghulur
tika aku enggan menerima

kenapa enggan menyapa
kenapa tidak dihirau
bagaimana si dia sedar akan diriku
bagaimana si dia sudi membalas
kenapa begitu sukar untuk mencuit hatinya

tidak aku meminta setempayan emas permata
tidak aku impikan sebekas hati nyamuk
jauh untuk aku idamkan jambatan bertatahkan intan berlian
cukup sekadar khabar pengubat duka

merintih pada sang bulan
ia takkan pernah jatuh di riba
rindu pada yang jauh
ia belum tentu muncul di depan mata
cinta pada manusia
ia bukan jaminan kekal ke akhirnya

walau bulan tidak sudi singgah di ribaku
aku tidak akan jemu mengharap
walau si merpati takkan penah hinggap di jendelaku
akan ku terus menanti

dedaun berguguran bak tanda tanya yang tidak pnah berhenti mengetuk minda
namun sang angin yang bertiup mendamaikan hati yg gundah
gerimis bercucuran menzahirkan tangisan di hati
namun pasti suatu masa
sang matahari tersenyum menyinar lubuk hati yg gusar

aku yakin ...
aku pasti ....
ada bahagia dihujung kedukaan...

~sweetlittlesunshine~





0 comments: